Detalii aici Formular înscriere curs “Comunicare modernă cu presa”
1.Planeta mass-media
Cu sau fără presă? Cine are nevoie de presă? De ce avem nevoie de presă? Se poate fugi de presă? Ziaristii – prieteni sau dusmani? Mitul ziaristului – Ce este si ce nu este un ziarist? Tipologii de ziaristi Ziaristii si organizarea redacţiilor „Ţineţi-vă prietenii aproape si dusmanii si mai aproape”
2. Instituţia, cetatea râvnită de către presă
Avanpostul comunicării. Demnitarul – prima voce a instituţiei.Purtătorul de cuvânt – body-guard-ul de serviciu. Specialistii – armonie a cappella. Cămara cu bunătăţi. Departamentele instituţiei, sursa principală de stiri. Serviciul de relaşii cu publicul, un canal de feed-back. Monitorizarea de presă – generator de subiecte
3. Discursul public – faţa vizibilă a iceberg-ului
Stirea – senzaţional vs banal. Ce face ca o simplă informaţie să se transforme în stire. De la stire soft la breaking news. Ierarhizarea stirilor în audiovisual. Ierarhizarea stirilor în presa scrisă. Conceperea discursului public. Rostirea discursului public. Elemente ajutătoare în transmiterea mesajului. Anticiparea reacţiilor presei. Mesaj pozitiv vs mesaj negativ. Cum să obţinem avantaje din construirea mesajului de presă.
4. Acţiune si reacţiune în relaţia cu presa.
Reguli generale în interacţiunea cu presa. Ambientul si modul de abordare a presei (pe strada, pe holuri, la sediul nostru, în studio, etc.). Identificarea persoanelor amicale, ostile, neutre.
5 .Câmp de luptă sau teren de joacă?
Intervenţia în jurnal. Intervenţia telefonică. Intervenţia în studio.Talk-show-ul. Interviul. Interviul în audio-vizual. Interviul în presa scrisă. Conferinţa de presă. Declaraţia de presă
6. Tehnici de discurs si focuri de artificii
Vorbirea despre nimic. Deturnarea răspunsului. Întrebare la întrebare
Apărare sau atac? Spunem clar sau insinuăm? Sobrietate vs relaxare. Ironia si zeflemeaua. Melodrama si tragedia. Sacrificiul. Tăcerea. Amânarea. Negarea. Consecvenţa – până în pânzele albe! Sinceritatea. Folosirea timpului de emisie – stilul concis vs trasul de timp. Anexa: sabloane folosite de ziaristi si răspunsuri la ele
7.Staff-ul de presă – a doua familie
Nu există generali fără armată. Organizarea departamentului de relaţii cu presa. Cum să ne alegem staff-ul de presă. Purtătorul de cuvânt. Consilierul de presă. Scriitorul de texte. Monitorizarea presei. Externalizarea unor servicii de presă
8 Gestionarea crizelor – cum sa faci surfing pe un tsunami
Cea mai bună metodă – evitarea crizelor. Anticiparea unor scenarii de criză – soluţii. Gestionarea crizei de la momentul apariţiei.Viteza de reacţie. Celula de criză. Se pot obţine avantaje de imagine în criză?
Programul se adresează general managerilor, reprezentanţilor PR, purtătorilor de cuvânt, dar şi altor persoane interesate.
· Contravaloarea taxei de participare este de 1000 RON/persoana/modul (la care se adauga TVA).
· Cazarea aferentămodulului 1 este asigurată începând cu ziua inceperii evenimentului orele 16.00, adica 04.06.2012 până în ultima zi a desfasurării acestuia orele 12.00, respectiv, 08.06.2011. La Hotelul CUMPĂTU din SINAIA contravaloarea cazarii cu mic dejun pentru o persoana este de 300 lei/zi/persoana (include TVA).
· Plata taxei de înscriere la eveniment (la care se adaugă TVA), precum si cea a cazarii se face prin virament bancar în contul SC 3T Training Team SRL (RO 13RNCB0074074950160001, BCR sector 3 Ag. Timpuri Noi, Bucureşti) dupa emiterea facturii fiscale anterior sosirii la eveniment.
Evenimentul de desfăşoară în două module, primul în perioada 04-08.06.2012 la Hotelul Cumpătu – SINAIA, iar continuarea în modulul 2 în perioada 03-08.09.2012 la Hotel Modern –MAMAIA sub forma unor ateliere de lucru ce însumeaza o serie de participanţi de minim 25 de persoane.
Desfăşurarea modulului 1 va avea loc începand cu orele 16.30 pe 04 iunie 2012 pana pe 08 iunie 2012 orele 12.00 în sala de conferinţe a hotelului Cumpătu din Sinaia.
Inscrierea se poate face până la data de 25.05.2012 transmitând prin fax la nr. 0378105421 sau 021 318 93 47 formularul anexat completat.